Aretia

Website

De verbinding van onze website is met onder andere TLS 1.3 goed beveiligd. Hier kan je zien hoe die beveiliging er precies uit ziet.

Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)

Wie is verantwoordelijk?

Aretia B.V. is verantwoordelijk voor de verwerking van de persoonsgegevens. Je kan contact met ons opnemen via het contactformulier.

Waarom verwerken jullie mijn gegevens?

Wij kunnen iemands gegevens verwerken voor de volgende doelen.

  • Dienstverlening
  • Kwaliteitsverbetering
  • Netwerken, marketing en acquisitie
  • Beantwoorden van vragen, klachten en verzoeken
  • Administratiebeheer
  • Bedrijfsoptimalisatie
  • Goed opdrachtgeverschap

Welke gegevens verwerken jullie en waarom?

Om een overeenkomst te sluiten en onze dienstverlening te organiseren, krijgen wij vaak gegevens van de organisatie waarmee wij (mogelijk) de overeenkomst sluiten. Het gaat dan om namen, contactgegevens, functies, handtekeningen, financiële informatie en onderlinge communicatie. Soms deelt de organisatie ook de professionele achtergrond van haar medewerkers. Wij mogen die gegevens verwerken omdat dat nodig is om de overeenkomst te sluiten en uit te kunnen voeren.

Daarnaast verwerken wij gegevens die deelnemers met ons delen voorafgaand aan, tijdens of na een training. Input van deelnemers kunnen wij in een intern verslag opnemen. Wij anonimiseren die input onmiddellijk, dan wel zo snel mogelijk. Dat verslag is alleen voor ons bedoeld en helpt ons om onze trainingen beter te maken. Wij hebben daar een gerechtvaardigd belang bij. Dat interne verslag delen wij niet met de organisatie van de deelnemers.

Het kan zijn dat wij aan de organisatie terugkoppelen wat wij over het algemeen tijdens trainingen opmerken, zoals welke thema’s deelnemers vooral bezighouden en waar zij tegenaan lopen. Dat kan de organisatie verder helpen in het versterken van ethiek. Dat doen wij natuurlijk volledig anoniem. Er gaan dus geen persoonsgegevens van deelnemers naar de organisatie.

Voor ons netwerk verwerken wij de gegevens die nodig zijn om dat te onderhouden. Denk aan namen, achtergrond en contactgegevens. Wij vragen daarvoor toestemming.

Voor het opnemen van contact of het beantwoorden van vragen, klachten of verzoeken, gebruiken wij de gegevens die daarvoor aan ons worden gegeven. Dat doen wij op basis van toestemming.

Van personen die voor ons werken, verwerken wij de gegevens die nodig zijn om dat mogelijk te maken. Die gegevens ontvangen wij van hen of hun organisatie. Dat gaat in ieder geval om namen, contactgegevens, functies, professionele achtergrond, financiële gegevens, handtekeningen, VOG, en onderlinge communicatie. Die hebben wij nodig om een overeenkomst te sluiten en na te komen. Bij de VOG hebben wij een gerechtvaardigd belang.

Wij moeten ook gegevens verwerken die de wet voorschrijft. Denk aan belastinggegevens, of persoonsgegevensverwerkingen die door de AVG worden voorgeschreven. 

Ook voor onze interne bedrijfsvoering, zoals administratie en bedrijfsoptimalisatie, verwerken wij gegevens. Het gaat dan om de hierboven genoemde gegevens. Daar hebben wij een gerechtvaardigd belang bij.

Hoelang bewaren jullie mijn gegevens?

Hoelang wij persoonsgegevens bewaren, hangt af van het doel.

Gegevens voor een bepaalde training of een andere dienst bewaren wij tot 2 jaar daarna.

Bij vragen via de website, de telefoon of per e-mail, bewaren wij de gegevens tot 1 jaar daarna.

Gegevens over klachten of AVG-verzoeken bewaren wij tot 5 jaar na de afhandeling daarvan.

Van personen in ons netwerk bewaren we tot 5 jaar na het laatste contact of tot diegene de toestemming intrekt.

Van personen die voor of met ons werken, bewaren wij de afspraken en gegevens voor accountbeheer tot 7 jaar na de opdracht. Overige gegevens bewaren we tot 2 jaar nadat de samenwerking is afgelopen.

Bij het geven van een opdracht bewaren wij onze afspraken en de gegevens voor het beheer van het account tot 7 jaar na de opdracht.

Fiscale en overige administratie die wij volgens de wet moeten bijhouden, bewaren wij zolang de wet dat bepaalt.

Overige gegevens bewaren wij niet langer dan nodig is voor het doel.

Met wie delen jullie mijn gegevens?

Wij kunnen gegevens delen met de organisatie waarvoor diegene werkt, de Belastingdienst, en externe trainers en samenwerkingspartners met wie wij werken.

Van personen die voor ons werken of met ons samenwerken, kunnen wij gegevens delen met de organisatie die ons een opdracht heeft gegeven, de Belastingdienst, en externe trainers en samenwerkingspartners met wie wij werken.

Voor ons netwerk delen we gegevens alleen met derden als wij daarvoor toestemming hebben gekregen. 

Wij delen gegevens verder niet met anderen, tenzij dat niet anders kan of wij dat met diegene hebben afgesproken.

Welke rechten heb ik?

De eigenaar van de persoonsgegevens mag ons vragen:

  • Inzage te geven in zijn of haar gegevens
  • Fouten in zijn of haar gegevens te verbeteren
  • Zijn of haar gegevens te wissen
  • Een verwerking van zijn of haar gegevens te beperken
  • Zijn of haar bezwaar tegen een verwerking te behandelen
  • Zijn of haar gegevens overdraagbaar te maken

Ook mag de eigenaar een klacht indienen bij de toezichthouder: de Autoriteit Persoonsgegevens.